OP Grafika Bielsko -Biała - Logo firmy graficznej

Cechy dobrej strony internetowej.

Internet w ostatnim czasie zyskał olbrzymią popularność, a co za tym idzie stał się świetnym

i tanim nośnikiem informacji.

W internecie możemy znaleźć już niemal wszystko, dzięki czemu oszczędzamy masę czasu próbując się o czymś dowiedzieć, coś oglądnąć, znaleźć dobrą radę,

czy też zaczerpnąć informacji na temat różnych organizacji, firm i ich działalności.

Ułatwia także szybkie znalezienie miejsc które nas interesują i pomaga nam do nich dotrzeć.

Internet wyróżnia to wśród innych nośników informacji, że jest tani, powszechny 

i dostępny już niemal wszędzie.

Jednak żeby każdy szybko i łatwo dotarł do naszej strony, musi spełniać ona pewne normy,

które w tym artykule postaramy się Wam przybliżyć.
Bardzo ważna jest budowa strony; Musi ona zawierać lekkie elementy graficzne,

najlepiej w formacie jpg, o nie przesadnej rozdzielczości.

Treść strony powinna być łatwa w odczycie i atrakcyjna.

Każda strona powinna zawierać pasek nawigacji (menu) umieszczone w górnej części strony pod logiem. Pasek ten powinien znajdować się na każdej podstronie zapewniając odwiedzającym  

swobodne i łatwe poruszanie się po niej. Z kolei logo znajdujące się na górze strony,

po naciśnięciu, powinno przekierowywać nas na stronę główną

Treść strony powinna się składać z odnośników, zdjęć, grafika, filmów

i nagłówków różnej wielkości, a na stronach, na których to konieczne powinien znajdować się formularz kontaktowy. Zdjęcia, tła i grafiki, jak już wcześniej pisałem powinny być w formacie jpg,

ponieważ jest on najlżejszy. Dla dobrego pozycjonowania strony (żeby była na wysokiej pozycji w wyszukiwarce) powinniśmy zdjęcia i grafiki odpowiednio nazywać przed dodaniem, np. jeżeli chcemy żeby google pokazywało nasz element pod hasłem twór nowej grafiki, nazywamy go: 

twor-nowej-grafiki. Warto pamiętać, że google w nazwach zdjęć nie indeksuje polskich znaków i zamiast spacji powinniśmy używać myślniki.    

Kiedy nasza strona jest już skonstruowana według powyższych wytycznych, powinniśmy sprawdzić

czy otwiera się dostatecznie szybko. Strona powinna otwierać się w kilka sekund

Jak wynika z badań, ze stron otwierających się zbyt długo, rezygnuje nawet do 40% odwiedzających,

w trakcie zbyt długiego buforowania strony.

Żeby strona szybko się otwierała potrzebujemy do tego sprawdzonego i dobrego hostingu

Tanie hostingi często spowalniają otwieranie się strony, więc jeżeli jesteśmy dużą firmą,

lub organizacją i nastawiamy się na duże zarobki lub oglądalność, nie powinniśmy ich wybierać.

Drugim ważnym elementem jest to, żeby na podstronach nie znajdowała się przesadna ilość elementów, zdjęcia były lekkie i jak najmniej animacji flash'owych. 

Kiedy spełniamy już powyższe wytyczne, powinniśmy skupić się na treściach zawartych na stronie.
Są one poniekąd wizytówką naszej działalności, dlatego nie możemy pozwolić sobie na błędy w pisowni

i składni wyrazów.

Niedopuszczalne są także błędy graficzne, lub te powodujące rozsypkę elementów na stronie.

Czasem lepiej zrobić coś prościej, niżeli przekombinować na niekorzyść wizualizacji

i nawigacji na naszej witrynie.
Kiedy nasza strona jest już gotowa zgodnie z powyższymi wytycznymi powinniśmy zadbać

o jej wysoką pozycje w przeglądarkach internetowych.

Wykorzystujemy do tego odpowiednie nazwy zdjęć i grafik (jak już wcześniej wspominałem),

a dodatkowo do podstrony i każdego jej elementu dodajemy odpowiednie nazwy do tytułu,

tytułu alternatywnego, adresu url i opisu meta: 

 

Tytuł i tytuł alternatywny - powinny zawierać w sobie tytuł pod jakim chcemy,

żeby nasza strona była indeksowana i wyszukiwana w google:

 

Adres url - powinien zawierać słowa pod którymi chcemy, żeby nas gogle wyszukiwało. 

Nie powinien zawierać polskich znaków i zamiast spacji być oddzielany myślnikiem "-":

 

Opis meta (meta tagi) - Są indeksowane jako opis naszej strony/podstrony, znajdują się pod tytułyem

i google wyłapuje z nich słowa w celu dopasowania nas do odpowiedniej pozycji w wyszukiwarce:

Ważne jest też żeby nasza strona posiadała pogrubienia w  tekście i tytuły H1.

Dobrze mieć też przekierowania z innych stron internetowych, np.

z bloga o tematyce tej strony, którego prowadzimy na oddzielnej witrynie.

Mile widziane są też przekierowania ze strona naszych partnerów biznesowych

i naszych współpracowników. 

 

Mając już domenę i hosting, a więc publikując naszą stronę, powinniśmy pamiętać,

że zanim google znajdzie i zacznie wyświetlać naszą stronę, mogą minąć nawet 2 tygodnie.

ten etap możemy oczywiście przyspieszyć dodając naszą domenę do https://www.google.com/webmasters/tools/submit-url.

W adres url  wpisujemy adres naszej strony i przesyłamy żądanie.

Następnie w celu lepszego indeksowania dobrze dodać ją też do Google Search Console.

W pozycjonowaniu pomoże nam także dodanie naszej firmy do aplikacji Google moja firma.

Dzięki temu otrzymamy wizytówkę po lewej stronie w wyszukiwarce google

wraz z dojazdem do naszej firmy lub organizacji. 

 

Jak można wywnioskować z powyższego artykułu, tworzenie strony,

to nie tylko złączenie kilku elementów graficznych z tekstem

za pomocą łatwych edytorów. To także szereg działań, wprowadzania modernizacji i ulewpszeń

w celu zapewnienia nam bytu w internecie i dotarcia do określonej grupy odbiorców.

 

Mam nadzieję, że artykuł pomógł zrozumieć mechanizm stron internetowych.

Jeżeli natomiast nie mamy zbyt wiele czasu, warto najzwyczajniej w świecie 

porozumieć się z firmami, które mają w swojej ofercie

tworzenie i pozycjonowanie stron internetowych.

Zawsze pozwoli nam to zaoszczędzić na czasie, a dzięki powyższemu artykułowi, 

wiemy o co pytać i czego wymagać od firm, którym zlecamy taką pracę ;)

 

 

 

  

 

Ja zrobić stronę internetową
25 marca 2018